Досить часто виникає потреба скористатися мобільним телефоном, хоча місце й час для цього можуть бути не зовсім доречними. Що ж робити в таких випадках? Звичайно ж, керуватися правилами мобільного етикету.
Правила мобільного етикету базуються на загальних правилах розмовного та телефонного етикету. Пам'ятайте головне - розмова по-мобільному телефону є особистою і у разі виникнення потреби скористатися мобільним телефоном у суспільному місці, необхідно враховувати інтереси оточуючих людей.
Щоб гармонійно поєднати особисту свободу спілкування та повагу до оточуючих компанія "Київстар" радить дотримуватись наступних рекомендацій [1]:
- "Намагайтеся вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть Ваш мобільний телефон» — наприклад, у літаках чи у медичних закладах.
- Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах. Ваш мобільний телефон не порушить дійство несподіваним гучним сигналом (рінгтоном).
- Оберіть такі рінгтони, які будуть приємні Вам, і в той же час не турбуватимуть оточуючих.
- Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону коли Ви відпочиваєте разом з іншими людьми — наприклад, у ресторані чи кафе.
- Сідаючи за кермо, вимкніть гучність телефону і не відволікайтеся на дзвінки та телефонні розмови — це робить поїздку безпечнішою. (Правила користування мобільним телефоном за кермом)
- Пам’ятайте про переведення Вашого мобільного телефону у режим «без звуку» або використовуйте послугу «Голосова пошта» на ділових зустрічах та переговорах, якщо немає інших домовленостей.
- Якщо під час вистави або в бібліотеці Вам терміново необхідно написати текстове повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури.
- Знаходячись в офісі, не забувайте брати з собою мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.
- У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко, щоб не заважати оточуючим своїми розмовами.
- Перебуваючи в бібліотеці, переведіть Ваш мобільний телефон у режим «без звуку», а при необхідності відповісти на дзвінок розмовляйте неголосно і по суті справи.
- Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).
- Некоректно використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.
- Тестування власного телефону на рівень гучності рінгтонів краще здійснювати вдома, а не в громадських місцях.
- Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний, поважайте приватне життя інших людей. Запитайте дозволу, перш ніж когось фотографувати або знімати.
- Більшість сучасних моделей телефонів можуть фіксувати номера, з яких був зроблений виклик, і повідомляти своїх власників про пропущені дзвінки. Якщо Вам не відповіли негайно, не треба повторювати виклик — наберіться терпіння й чекайте, коли Ваш абонент зможе передзвонити Вам.
- Небажано дзвонити людині по робочих питаннях на мобільний телефон у його вільний час, а саме до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також на вихідні й свята. На особисті дзвінки також існують обмеження з 9 ранку до 22 вечора. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще вибачитися та запитати про можливість говорити з Вами, а розмовляти недовго й по суті.
- Поважайте право людини на особисте життя — не читайте текстові повідомлення й не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу."
SMS етикет
- Керування транспортом та смс несумісні! Не читайте та не відправляйте смс повідомлення, якщо ви за кермом, оскільки це може призвести до аварії.
- У вас сучасний телефон? - але у інших він може бути старої конфігурації. Старайтесь надсилати лаконічні повідомлення.
- Не надсилайти текстові повідомлення сексуального змісту, оскільки вони можуть бути побачені іншими.
- Пам'ятайте, що Смс - це текстове повідомлення, тому використання лише символів (наприклад, самайлів) може викликати непорозуміння.
- Не пишить, коли ви розлючені. Смс можуть набути підлості і образи.
- Погані новини не повідомляють за допомогою текстових повідомлень, так як це безособовий спосіб доставки повідомлення.
|
P.S.: Рекомендуємо батькам дізнатись про послугу компанії "Київстар" батьківський контроль, що допоможе вам контролювати інформацію, що надходить до мобільного телефону вашої дитини з мережі Інтернет.
Посміхниться:
Бабушку, которая умеет писать эсэмэски, подруги во дворе называют ведьмой.
Мне тут давеча волшебный смс пришел, вроде от оператора:
"Осторожно, мошенники! хотите знать подробности? Отправьте 30 рэ на короткий номер ххххх"...
СМС с незнакомого номера: Таня, я тебя люблю!!!
Ответное СМС: И я тебя! Положи мне на счет 500 р.
Ответное СМС: А ты точно Таня?
Ответное СМС: Если положишь 500 р., то я таки Таня!
У меня сегодня день полон торжественных потрясений: во-первых, я неожиданно для себя вдруг узнал, что стал мамой. Во-вторых, новорожденный уже научился писать sms-ки и уже просит денег. Обещает
вернуть, когда вырастет.
По сведениям сотовых операторов, среди поздравительных новогодних СМС с
огромным отрывом лидирует следующая: «Спасибо! А кто это?» |