E-комерція


В повсякденному житті багато людей стикаються з таким явищем як електронна комерція. Деякі купують товари в інтернет-магазинах, дехто продає, іноді й подержані речі, розміщуючі оголошення на так званих безкоштовних “досках оголошень”, а хтось шукає замовників, або приймає замовлення для виконання роботи, -  і все це виконується через мережу Інтернет.

Беручи участь в процесі електронної комерції не завадило б знати правила ділового етикету, онлайн-спілкування та законодавства з електронної торгівлі.
Безперечно, ніхто після цих слів не кинеться вивчати всі тонкощі складання ділової угоди, або законодавство України. А от ознайомитись зі своїми правами покупця та етикетом онлайн-покупки - кожному буде цікаво.

По-перше, будь-те ввічливі та терплячі,  -  всі учасники електронної комерції (покупці, продавці, посередники) повинні усвідомлювати, що всі їх дії регулюються законодавсвом, тому запитання , які стосуються характеристики та ціни товару, форми доставки, оплати, ліцензії, гарантійного талону, повернення товару і т.п. - є доречними і за діловим етикетом обоговорюються та надаються  у стандартній формі.

Якщо консультація відносно товару та доставки відбувається через інтернет-пейджери (Skype, ICQ та ін.), пам’ятайте, що консультант може одночасно розмовляти з декількома клієнтами, тому потрібно зберігати спокій і дочекатись (але не більше 1 до 3 хв.) відповіді.
А ось відповідь на електронний лист повинна бути надана протягом 1 робочого дня (виключаючі вихідні та святкові дні).

По-друге, навіть після всіх вищезгаданих запитань та консультацій покупець має право обміркувати доцільність своєї покупки та прийняти рішення робити замовлення або ні.

Доставка товару кур’єром передбачає безпосередню зустріч з покупцем. Тому останній, піклуючись про свою безпеку, має право призначити час доставки та дізнатись прізвище, ім’я, по-батькові, телефон кур’єра.

Кур’єр не є гостем або знайомим, тому перевірити товар та здійснити покупку доцільно (відповідно до безпеки)  в коридорі або запросивши на кухню. Якщо товар не відповідає замовленню, покупець має право відмовитись від нього, не оплачуючі послуги кур’єра.

Але завжди будьте ввічливі, зберігайте чеки, договори, електронні розмови та листування.
Вирішуйте всі питання в спокійному, діловому тоні.

Л. Виноградова.




Вчіться на помилках інших!

Вся правда про заробіток в Інтернеті